Extreme - Ga nog een stap verder.
De krachtige vorm en het dynamische uiterlijk van de XF425 V8 XTO Offshore benadrukken direct de ongelooflijke baanbrekende ideeën en technologieën die staan te popelen om ingezet te worden.
De eerste viertakt met directe injectie. De eerste met geïntegreerde elektronische besturing, die naadloos aansluit op het Helm Master®-systeem van Yamaha. De eerste met een nieuw niveau van stuwkracht, koppel en snelheid achteruit. Het is een echte prestatierevolutie voor grotere boten en een ongelooflijk verhaal. Ga voor het ultieme. Ontdek Extreme.
Vermogen, koppel en controle op hoog niveau
XTO betekent Xtreme Thrust Output: deze geweldige V8 staat voor een nog nooit vertoonde volledig nieuwe generatie van motorvermogen, prestaties en precieze controle. Onze XF375 en XF425 V8 XTO motoren bieden samen met ons unieke Helm Master® systeem een goed aansluitende totaaloplossing voor vermogen en besturing bij grotere Offshore boten. Explore the Extreme.
5,6 liter V8-vermogen met natuurlijke aanzuiging
In het hart van dit vlaggenschip bevindt zich de nieuwste technologie van Yamaha, op een ongekend niveau. Met kenmerken als directe brandstofinjectie met 5 pompen, VCT (Variable Camshaft Timing), DOHC (Double Overhead Camshafts), oliepomp met dubbele kamer, 2-traps waterpomp, viervoudige thermostaten, ons unieke in-bank uitlaatsysteem … wordt er een nieuwe
benchmark gezet.
Ultieme efficiëntie door Direct Injection
Met ons voortdurende streven naar grotere efficiëntie en zuinigheid geven we bij Yamaha met onze primeurs vaak de toon aan en het brandstofsysteem van de V8 XTO Offshore buitenboordmotoren is daar een goed voorbeeld van: de allereerste direct ingespoten viertaktmotor. De V8 XTO Offshore buitenboordmotoren zitten vol met dergelijke innovaties, van de mogelijkheid om op het water de olie te verversen tot het stuwkrachtverhogende uitlaatsysteem.
Geïntegreerde elektrische besturing, soepel en efficiënt.
Dit zeer efficiënte uitlaatsysteem, dat zich in feite in de motor zelf bevindt, is niet alleen lichter en minder complex dan een afzonderlijk hydraulisch systeem, maar is ook schoner bij montage en bediening. Bovendien is voor de schipper de responstijd sneller en preciezer, waardoor alles nog soepeler verloopt.
Gebruiksgemak is belangrijk voor elke eigenaar
Daarom heeft de XF425 XTO slimme kenmerken als deze: de mogelijkheid om op het water olie te verversen, terwijl de boot is aangemeerd. een meerdelige motorkap met snel snelvergrendeling voor veilige en gemakkelijke toegang bij onderhoud en afstellen. een stabiel 72 A High Output systeem voor opladen dat zelfs bij lage toerentallen nog 58 A levert.
Extreme prestaties vragen om onverwoestbare technologie.
Op dit niveau worden geen concessies gedaan aan de bouwkwaliteit en betrouwbaarheid, dus elk onderdeel van de XTO krachtbron is ongelooflijk robuust. Van de massieve krukas tot de zware tandwielen die het koppel opvangen en van de extra grote schroefasdiameter tot de volledig vernieuwde tandwielkast met lage wrijvingscoëfficiënt en betere koeling.
Motoreigenschappen:
Motortype: 4-takt
Cilinderinhoud: 5.559cc
Aantal cilinders en configuratie: 60° V8 met 32 kleppen, DOHC met VCT
Boring x slag: 96,0 x 96,0
Max. vermogen aan propelleras in middenbereik: 316,9 kW bij 5.500 tpm
Max. toerental bij volgas: 5.000 - 6.000 tpm Smeersysteem: Ontstekingsysteem: TCI
Startsysteem: Elektrisch
Overbrengingsverhouding: 1.79 (25:14)
Besturing: Drive By Wire (DBW)
Trim- en tilt systeem: Elektrisch hydraulisch trimmen en tilten
Dynamo / vermogen: 12 V - 90 A met gelijkrichter/spanningsregelaar
Afmetingen:
Inhoud oliecarter: 7,8 liter
Drooggewicht met propeller
X: 442 kg, U: 453 kg, E: 453 kg
X = 25 inch
U = 30 inch
E = 35 inch
De motoren worden standaard geleverd zonder rigging. Dat wil zeggen uw schroef, schakelkast en toerenteller. In verband met de uitgebreide mogelijkheden komen wij hierover graag met u in contact.
Verzending van boten en motoren in overleg.
Voor het bezorgen op locatie rekenen wij een kilometervergoeding, neem contact op voor de mogelijkheden